top of page

צפון יוון : סלוניקי זגוריה והמנזרים התלויים

עודכן: 4 בינו׳ 2023

יעד חדש!! מדינה חדשה. נופים אחרים, טבע, מים צלולים מאכלים.

אחרי המסע הנשי הראשון לצפון יוון אני יכולה לכתוב שזה היה מתבקש , לפני כן היה לי מאוד נוח להשאר במקומות המוכרים, להוציא לאיטליה או לרומניה.

חדש לפני כל טיול אני מגיעה לבדוק את המקום, למצוא את המלונות שמתאימים, את המסעדות הטובות וזה דורש המון עבודת הכנה.

וכאן בבלוג אני יכולה להמליץ לכן באהבה מנסיון.

נחתנו בסלוניקי ויצאנו לכיוון מנזרי מטאורה, metaora - תלוי מהשמיים, וזו בדיוק ההרגשה. המנזרים התלויים. שישה מנזרים שנוצרו מעל סלעים בני שישים מליון שנה. המנזרים נבנו במאה ה14 והיופי הוא השילוב בין תופעת הטבע לתופעה האנושית של בניית המנזר על הסלע.

.הגענו לאחד הסלעים לתצפית שקיעה.ממליצה מאוד להשאר לילה אחד באיזור על מנת להכנס בבוקר לאחד המנזרים, זו חוייה לעלות למעלה ולהשקיף על הנוף. וכמו כן להרגיש את המקום ולהנות ממנו.העיירה הסמוכה kastarki מלאה בבתי מלון נחמדים שמרובם יש גם תצפית למנזרים.אנחנו לנו במלון Dupiani וזו הייתה חויה מדהימה לאכול ארוחת בוקר בחצר המלון.

מהמנזרים התלויים נסענו לעיירה שמרגיש בה נופש בזכות האגם שזורם בה ומסעדות לאורך הטיילת יואנינה.

ליואנינה הסטוריה עשירה ליהדות יוון וכדאי לבקר בבית הכנסת ולהכיר את אלגרה שמספרת על יהודי יוון ביואנינה.

בנוסף טיילנו לאי במרכז הנהר ושם יש חנויות צורפים ותכשיטים.

נסיעה של כשעתיים לצפון יוון, לאיזור זגורי. כפרים קטנים וציורים, גגות צפחה, מכל מרפסת פרחים ועציצים.

התחלנו באנדרטת הנשים לזכרן של הנשים שלקחו חלק במלחמת העולם השניה, עזרו בהבאת ציוד אוכל ורפואה ללוחמים. האנדרטה מרשימה ביותר של פסל ענק של אישה עם תרמיל גב.

הגעה לכפר אנו פאדינה למלון Ameliko של דימטריוס, בחור צעיר מאתונה שהחליט לקנות בכפר את המלון ולשפצו, בכפר אותנטי ושקט מאותם מקומות שרואים שהכל נעשה באהבה, החדרים, ארוחת הבוקר עם מאכלים מקומיים ושייק פירות.

זגוריה מה לא לפספס:

• הכפר פפיגו ומיקרו פפיגו כמו כן הכפר אריסטי

• תצפיות שונות של עמק הויקוס:

• שייט ברפטינג בנהר הוודומטיס או לפחות טיול לאורך הנהר

• ביקור בגשרים העתיקים גשר קוקוריס וגשר פלאקידה - גשרי אבן עתיקים ומרשימים

הליכה למפל הנסתר בגבים של רוגובו

איפה כדאי לאכול??

כמה מסעדות מומלצות באיזור

1. מסעדת הפטריות בכפר ויצה : לכל חובבי הפטריות , מסעדה שכל מנה שלה עם פטריות האיזור

2. מסעדת zisiz מסעדה משפחתית עם אוכל יווני מעולה באריסטי

3. מסעדה איטלקית בויצה

לאחר טיול של שלושה ימים באיזור זגוריה, המשכנו למצובו, עיירה שנחשבת ״ שוויץ של יוון״ בתי עץ, איזור יפיפיה שגם מושלג בחורף ( במקום יש מלונות ספא לתקופת הסקי) והמקום מפורסם בעובדה שמיצרים שם גבינה מצובו שניתן לקנות רק שם או במעדניות בוטיק.

משם הגענו לסלוניקי לעיר הגדולה שיש בה תחושת חופש, ים , טיילת יפה והמון טברנות

זמן חופשי לשופינג וסיכום טיול באחת הטברנות

רוצה להודות לאפרת סער מדריכת הטיולים שמתגוררת בזגוריה וליוותה ועזרה לי בבניית הטיול, על הידע, התכנון והאוירה ועל שהפכת חלק מהקבוצה.

רוצה להודות לנשים שלקחו חלק: דנה, רינת, ליטל, מזי, צביה, דולי, אפרת, עדה, ריקי, נירית, אורנה, שילה, דורית, חיותא, דיצה וסנאית.

מתוך 16משתתפות , 11 הן נשים קבועות בטיולים שלי שיצאו כבר לאיטליה ולרומניה ורק המתינו ליעד החדש.

בסוף מתוך זכרונות הטיול, אני זוכרת את מפגשי הבוקר שלנו, את פעילות הפילטיס הספונטנית שהעבירה לנו נירית ואת השמחה ותחושת היחד שנוצרה ביננו .

בזמן שכתבתי את הפוסט הזה, הטיול לצפון יוון כבר התמלא ואין מקום לנרשמות נוספות אבל בחודש אפריל 2023 יוצא טיול שלישי נוסף 27 באפריל עד 2 במאי. וגם בחודש יוני 1-6 ביוני. אז.. זה בדיוק הזמן המתאים להגיע לשלב הבא, כי אם את יכולה לחלום ולדמיין את זה, את יכולה גם לעשות את זה.