top of page

טיול אמהות בני ובנות מצווה לאיטליה

עודכן: 1 בפבר׳ 2023


יצאנו קבוצה של 10 אמהות ועשרה ילדים בהדרכתי לטיול בת מצווש באיטליה בחבל אומבריה וברומא ( האמת היו גם בנים בקבוצה כך שזה בעצם טיול אמהות ובני ובנות מצווה).

בעקבות הטיול ומציאת אטרקציות רבות לילדים באיזור, בחרתי לכתוב לכם בפוסט זה על אומבריה ואיזור רומא מזוית אחרת - טיול לאיטליה עם הילדים. מתאים לתקופה של טיול של שבוע עם הילדים - מתאים גם לקטנים וגם לגדולים.

יצאנו לטיול בת מצווש. אמהות ובנות מצווה ובני מצווה לאיטליה. מטרת הטיול בהקשר הזה הוא לייצר חויה של קשר, חויה משותפת ושיח בין האמא לבין הילד/ ה המתבגר/ת ואין עניין והבדל במין. אין ספק שדווקא העובדה שהקבוצה מנתה גם בנים וגם בנות תרמה מאוד לדינמיקה הקבוצתית הצעירה.

בפוסט זה אני רוצה בעיקר לכתוב על האטרקציות לילדים באיזור רומא ואומבריה ( נחיתה בשדה התעופה של רומא, נסיעה עם רכב כשעה וחצי מרומא והגעה לחבל אומבריה).

אז מה היה לנו ??

לונה פארק מג'יק ריינבו לנד , לונה פארק מקסים עם שלל מתקנים שווים - גם אקסטרים וגם פחות שיתאימו לקטנים יותר. יתרון נוסף - הלונה פארק צמוד למרכז OUTLET גדול ושווה ביותר שכולל גם שלל מסעדות ולכן במידה יש חובבי שופינג - פשוט לחצות את הכביש ולהגיע לקסטל רומני . כחצי שעה נסיעה מרומא ללונה פארק.

magic rainbow land

אומבריה עם הילדים :

בעיירה גוביו ( שנמצאת בצפון אומבריה) יש רכבל סלים בעמידה, עליה או ירידה כשכל כיוון כשמונה דקות, מראה יפיפה של העיר ואטרקציה כיפית לילדים ומבוגרים כאחד.

פארק חבלים - הגענו "בטעות" לפארק חבלים בכפר יפיפה וצמוד לארונה בשם colle verte - אחד המקומות הציוריים ביותר שהייתי בהם באיטליה. משפחה שגרה במקום ויש להם גם חדרי אירוח, מסעדה מעולה עם תוצרת מקומית שלהם ( כולל הבשר והפסטות שהם מכינים) ובין העצים גם פארק חבלים עם שני מסלולים מושקע ובטיחותי ( כל הילדים קיבלו תדרוך וכמובן רצועות וקסדות בטיחות).

פארק חבלים באומבריה נוסף עם פעילות אקסטרים ופעילות לילדים באומבריה כגון אבובים, חץ וקשת ואפילו רפטינג, נמצא באיזור אומבריה - אנחנו לא ביקרנו בו מאחר ובחודש אפריל הוא היה סגור.. אבל שולחת כאן קישור לאתר.

מפלי השיש : cascate del mamrome :מפלים מלאכותיים בגובה 165 מטר, שנוצרו עוד בתקופה הרומית על מנת למנוע שיטפונות שיצר נהר הולינו.כיום המפלים האלה משמשים גם ליצירת אנרגיה וחשמל.בחודשי הקיץ הם נפתחים פעמיים ביום במשך שעתיים לתיירים ובחודשי החורף רק בסופי שבוע - שלוש אזעקות נשמעות לפני שפותחים את סכר המים ( לישראלים זה נשמע ממש כמו אזעקה שקוראת להכנס למקלט ולמצוא מחסה). ממליצה להגיע כמה דקות לפני ש"פותחים את הברז" על מנת להבין את עוצמת המים ואת השיטפון שמגיע תוך כמה דקות מרגע פתיחת הסכר.

אנחנו חוינו סדנאת בישול שאותה אני עושה בדיוק גם בטיולי הנשים שלי. מצאתי לנכון שהסדנא תתאים גם כחויה משותפת וכיפית עם הילדים ואכן היה. הילדים שיתפו פעולה, גילו התלהבות וכיף גדול להכנס למטבח מקצועי ולהכין ארוחת מלאכים איטלקית.

סדנת בישול איטלקי

בנוסף בטיול ערכנו מפגשים וסדנאות כל בוקר שיצרו קשר אינטימי בין הנער/ה לאמא שלו/ה של הקשבה, שיח והבנה שהילדים שלנו עוברים משלב של ילדים למתבגרים.

הקבוצה הגיעה מבלי שהם הכירו האחד את השני, וכל אחד גילה כי הוא יכול להתחבר ולהפוך להיות חלק מקבוצת ילדים שהוא בכלל לא מכיר. אנחנו האמהות גילינו שיש המון סוגי הורות ושבעצם כולנו עוברות יחד את אותם התהליכים עם הילדים.

לשמחתי הרבה, גילנו כי ילדנו, על אף שזה דור המסכים, אוהבים להיות בקשר אחד עם השני, לשחק משחקי חברה כשהם יחד ( מחבואים, שלושה מקלות, ומשחקי קלפים) .

חזרנו מחויה מעצימה שעשתה לי חשק להמשיך בטיולי אמהות לבני ובנות מצווה.

טיול בת מצווה לחו"ל

טיפים לטיול :

1. אם אתם מתכוונים לעשות עם הילדים באחד הימים פארק חבלים, או רפטינג לא לשכוח גם לעשות ביטוח נסיעות אתגרי - יש אפשרות לעשות ביטוח שכזה ליום אחד שבו תעשו את האטרקציה.

2. באיטליה, הסיאטסטה / ריפוזו - מנוחת הצהריים היא קדושה ( במיוחד במקומות שפחות מתויירים) ולכן לפני שאתם מגיעים לארטקציה, כנסו לראות את שעות הפעילות - לרוב בין 13:00 -15:00 יש מקומות סגורים.

3. לפני שאתם מגיעים, בקרו באתר של המקומות ובידקו כי אכן הם פתוחים, בחודשי החורף לרוב המקומות האלו סגורים ונפתחים מחודש אפריל / מאי ועד אוקטובר.

רוצה להצטרף לטיול הקרוב? סוף סוף אחרי תקופת הקורונה, יוצא שוב טיול לאמהות ובנות ובני מצווה.

לפרטים לחצי כאן לטיול בשנת 2023

969 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page