top of page

פסטיבל גוביו, חג הצ'רי באיטליה.

סביר להניח שלא שמעתן על פסטיבל הצ'רי ואני בספק אם שמעתן על העיירה המיוחדת גוביו שבאיטליה בחבל אומבריה.

גם אני כשהתגוררתי ארבע שנים באיטליה לא הכרתי את הפסטיבל. כשהתחלתי להוציא טיולי נשים לחבל אומבריה באיטליה שמכונה גם "האחות הפראית של טוסקנה", הגעתי עם הקבוצה לגוביו היפה, עיירת ימי ביניים טיפוסית שנשמרה על מגדליה וסמטאותיה היפות. כל הגלויות, הצילומים והפרסומים של העיירה כללו תמונות של המוני אנשים ושל שלושה בולי עץ גדולים. מיד שאלתי על מה מדובר והבנתי שיש יום בשנה אחד, 15.5. שבו נחוג חג הצ'רי בגוביו.




הצ'רי הם שלושה בולי עץ ענקים באורך ארבעה מטרים ובמשקל 270 קג כל אחד שאותם נושאים אנשי העיירה. מאחר ובולי העץ מאוד כבדים הם מתחלפים לאורך כל המסלול. כל פעם 12 אנשים נושאים את בולי העץ.

אז מה בעצם מציינים אנשי העיר ולמה רק בגוביו ?

הפסטיבל הנו סמל נאמנות של תושבי העיר למי שהנהיג אותה בשנים 1130-1160. אובלדו בלדסיני שגרם לעיירה לניצחונות על 11 שכנותיה שהיה כסוג של נס.

תאריך החג הוא כל שנה ב 15.5 שהינו יום מותו של אובלדו בלדיסיני ( רק בשנתיים של הקורונה לא היו חגיגות) . אפילו בתקופת מלחמת העולם הראשונה והשנייה כשהגברים לא היו בעיירות אלא בשטחי הקרב, הנשים שנשארו בעיירה הן אלו שסחבו את בולי העץ ועד היום יש חלקים מסויימים שיש נשים שמשתתפות בנשיאת בולי העץ הכבדים.

אנשי המקום לבושים בבגדים מיוחדים לטקס. יש חלוקה של קבוצות לפי צבעי הקדוש שלה. מדובר על החלוקת תפקידים והמעמדות המסורתית שהייתה בעיר : הסוחרים והאומנים, האיכרים והסטודנטים. לפי צבעי החולצה אפשר לדעת לאן כל אחד משתייך.





כמובן שלכל מסורת יש כמה סיפורים ופרשנויות.

יש גרסא הטוענת כי מדובר בפולחן עתיק ופגאני במקורו, לכבוד האלה Ceres.

כמו כן, בעבר היו משתמשים בנרות שעווה ( באיטלקית ceri) ולא בבולי העץ.


לפני ארבע שנים,בטיול נשים לאיטליה, לחבל אומבריה הגענו להשתתף בפסטיבל הצ'רי בגוביו. זו הייתה חויה מדהימה ולכן החלטתי שאני חוזרת שוב גם השנה 12-16 במאי 2023.


חויה של שמחה, העיירה תוססת, מוסיקה ונגנים בכל סמטא, אנשי המקום יורדים עם יין ומחלקים לכל העוברים ושבים יש תחושה קבלה, אחדות וגאווה מקומית של אנשי המקום. טיילנו והלכנו עם הזרם, וכל זה בעיירה גוביו שגם בלי הפסטיבל נעים ויפיפה לבקר בה.





בטיול נשים לאיטליה אשר יתקיים בתאריך 12.-16 במאי נבקר גם בעיירה גוביו וכל זה יהיה בדיוק ביום של חגיגות הצ'רי, ב 15.5.2023. מלבד זאת נהנה כמו תמיד מחבל אומבריה ( לינק בבלוג), נהנה מסדנת בישול איטלקית בוילה מקומית, נטייל בעיירות היפיפיות אסיזי, עיירת המתים, מפלי השיש וכמובן שזו תהיה הזדמנות לצבור חויות חדשות ולהכיר נשיםבדיוק כמוך שרוצות לצאת למסע, להנות מהחיים ולהכיר חברותלמסע שתהפוכנה לחברות לחיים.


אז אם את בעניין, מוזמנת ליצור קשר ולהצטרף לטיול לאומבריה בתקופת פסטיבל הצ'רי בגוביו.


להתראות בשמחות.

רות רונן


428 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page