top of page

פסטיבל הפרחים באומבריה באיטליה, בעיירה ספלו.

יש פסטיבלים שתמיד כיף לחזור אליהם ואיך שאני חוזרת מהם, אני מחכה כבר לשנה הבאה.

ככה זה עם פסטיבל הפרחים בספלו,עיירה בחבל אומבריה שבאיטליה.

ספלו, עיירה יפיפיה וקטנה באומבריה. היא אחת המפורסמות, המצולמות והמתוירות וזו בזכות העובדה שיש בכל סמטה פרחים וקישוטים.

אנשי העיירה אחראים על טיפוח הסמטאות וכל שנה יש תחרות של "המרפסת הכי מטופחת " "הדלת הכי יפה". ההשקעה של אנשי המקום היא שהופכת את העיירה לכזו ייחודית ואחרת. כל עיירה אחרת יכלה להיות בדיוק כמו ספלו, אבל רק בספלו, האנשים משקיעים ומטפחים, בכל עונה הם מחליפים את הפרחים המתאימים, תמיד הכל פורח, בחורף רקפות, בקיץ גרניום ומרגליות , הכל צבעוני ויפה.



מה מקור פסטיבל הפרחים ?

חג הלחם והיין הקדושים corpus domini הוא המקור ליום ולחגיגה הזו. הלחם מייצג את גופו של ישו והיין מייצג את הדם של ישו. מדובר על תהלוכות מקומיות לציון החג ומניחים על מסלול ההליכה מרבדי פרחים המכונה infiorata = עטור פרחים.

ליצור את מרבדי הפרחים זו אומנות שימוש בעלי כותרת טריים של פרחים אשר יוצרים פסיפס צבעוני ובעל תמונה מיוחדת ובעלת ערך. אנשי העיירה עסוקים בתכנון העיצוב במשך חודשים לפני הפסטיבל, הם מגיעים יום לפני לרחובות העיר ומשרטטים את העיצוב על הריצפה בגיר. הפרחים שהם מניחים הם עלי הכותרת שנגזרים אחד אחד וממיינים אותם לפי צבעים.





ערב לפני הגענו לראות את אנשי המקום מכינים את מרבדי הפרחים בספלו. הנשים בטיול, היו בלחץ כי היה נראה שיש המון מה להכין, ורק לילה לפני לא יספיק. מאחר ומדובר בפרחים טריים העבודה חייבת להיות רק ערב לפני אחרת הפרחים יתייבשו וינבלו. לקחנו חלק בעבודה, תלשנו יחד עם הנשים פרחים וחילקנו אותם לפי צבעים לקופסאות. ראינו גם את הילדים שלוקחים חלק פעיל ומכינים מרבד משלהם.


יום למחרת, בשעות הבוקר הגענו לעיירה ספלו ומה רבה הייתה ההפתעה, לאורך כל העיירה, מרבדי פרחים צבעוניים ויפיפים ואנשים שעוברים ורואים כל שטיח ושטיח. האיטלקיים ידועים בלחגוג חגיגות ולשמוח ולכן גם מוסיקה התנגנה ברקע ובהחלט פסטיבל הפרחים ראוי לביקור, חויה מדהימה.


מה חבל שהחגיגה וההשקעה היא ליום אחד בלבד, וכבר בסיום התערוכה, הפרחים מפוזרים ברוח, וכעבור יום נשארים הזכרונות ומחכים כבר לשנה הבאה.


השנה, פסטיבל אינפיוריטה , פסטיבל הפרחים בספלו באיטליה, מתקיים בתאריך 11.6.2023 , אם את מרגישה שהפוסט הזה סיקרן אותך, ואת רוצה להצטרף לטיול נשים בחבל אומבריה ולבקר גם בפסטיבל הפרחים בספלו. נותרו עוד חמישה מקומות אחרונים.

רינת 0523992720

מה עוד נראה ונחווה באומבריה ? מוזמנת ללחוץ כאן ולקרוא עוד. וגם כאן



צ'או, רות רונן








538 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page