top of page

איפה קונים מיץ אומץ?

עודכן: 20 בפבר׳ 2020


לאחרונה נתקלתי בהרבה פוסטים ששאלו :

אם היית שותה מיץ אומץ - מה היית עושה?

כולנו עם רשימה ארוכה של דברים שהייתי רוצה ואין לי אומץ.

גם מי שיוצאת לטיולים איתי ומגיעה לבד מקבלת תגובות כמו : איזה אמיצה, לצאת לבד עם נשים שאת לא מכירה לטיול.


מהו אומץ ? ?

אומץ הוא התגברות על פחד, כאב, סכנה, אי וודאות או איום.

נלסון מנדלה אמר : "למדתי שאומץ אינו העדר פחד, אלא ניצחון הפחד".

כששאלו בפוסט אם היית שותה מיץ אומץ מה היית עושה ?

חשבתי לעצמי, שלפני שלוש שנים שתיתי את מיץ האומץ הזה, כאשר החלטתי ללכת על פי הלב שלי ולהוציא טיולי נשים לחו"ל, להתחיל משהו חדש, לא לדעת אם בכלל נשים יפרגנו ויצטרפו לטיולים, לא לדעת מה ואיך יהיה, להתחיל בתחום שבכלל לא הכרתי,לא לדעת אם הנשים שתגענה יהיו נחמדות, תשתפנה פעולה, תאהבנה אותי, ובכלל לא לדעת מה ואיך יהיה בטיול. מאז כל טיול וטיול הוא עבורי שתיית מיץ אומץ. כי הפחד קיים, לפני כל טיול יש את אותם החששות וכל פעם מחדש אני מתמודדת מול הפחדים.

לפני כן, זה בהחלט היה משהו שרציתי לעשות, לעבוד עם נשים אבל לא היה לי אומץ, לא חשבתי שאני יכולה, טובה מספיק ופחדתי ממה יגידו - איך מי שעוסקת עם ילדים והפעלות הופכת להיות מפיקת טיולים לנשים, איזה ערך מוסף יש לי לתת לנשים?

רוצה לשתות מיץ אומץ ? הכנת מיץ אומץ. הרכיבים :

1. כשאת אומרת "אין לי אומץ", זה נכון, אומץ זוהי תכונה נרכשת. אפילו בשפה העברית המילה אומץ מגיעה מהשורש א.מ.ץ.

לאמץ, משהו שאנחנו צריכים לאמץ לקרבנו, כלומר להכניס לגופנו, זה לא משהו שנולדנו איתו. לכן תדעי שכל מי שיש לה אומץ היא בעצם מתגברת על הפחדים בכל רגע ובכל בחירה.

2. לאורך מסע חיינו גילינו הרבה פעמים אומץ, עשי רשימה של הסיטואציות שבהם גילית את האומץ. מה היו הפחדים שם, איך התגברת עליהם, האם היה שווה להיות אמיצה. ככה תראי שיש לך את זה רק ששכחת.

3. אופטימיות: מרכיב תמיד חשוב, להביט בפחד בעיניים ולהמשיך למרות זאת. כמו בשיר של שלמה ארצי : "ולא לפחד מהפחד". "אומץ הוא לעבור מכישלון לכישלון מבלי לאבד את ההתלהבות" וינסטון צ'רצ'יל.

4.להיזכר תמיד כי בדרך שאת רוצה ללכת ואין לך אומץ, יש סיכוי להרוויח, להנות, לקבל את השלווה, להגשים את החלום.

5. האומץ להיות בלתי מושלם !! זה משפט שמוביל אותי כבר ארבע שנים. זהו משפט שהגה אדלר ואני כבר ארבע שנים לומדת במכון אדלר ונהנית לצמוח בעקבות התאוריה הזו. זהו משפט גאוני ומבחינתי הוא מנחה אותי ובזכות המשפט הזה עשיתי בשנים האחרונות הרבה דברים שעד אז לא היה לי אומץ.

הרי בסופו של דבר אנחנו לא מושלמות וכל מה שאנחנו עושות הוא תמיד בעל אפשרות לשיפור, תיקון, שדרוג. ואנחנו פוחדות להעז מהפחד שלא נצליח. אבל מה חוסר ההצלחה אומרת עלינו? שאנחנו לא שוות ערך? ממש לא, זה רק אומר שניסינו, והדברים ניתנים לשיפור, לתיקון, ובפעם הבאה יצליח.

אחד הדברים שחלמתי עליהם היה כתבה בלאישה, והכרתי את עורכת המגזין, הרבה זמן היה לי רעיון להציע לה שכתבת מהמגזין תצטרף אלינו לתיעוד המסע. בסופו של דבר אזרתי אומץ, הרגשתי שאין לי מה להפסיד, מקסימום אקבל תשובה שלילית והיא תחשוב לעצמה " איזה חוצפה יש לה להציע לנו כזה דבר מה היא עפה על עצמה"... לחצתי מהר על הsend בלי לחשוב יותר מדי. כשהתשובה כבר הייתה חיובית והעורכת התלהבה מהרעיון, פתאום צצו ועלו הפחדים: אם הטיול לא יצליח, אם הקבוצה לא תהיה טובה ואם יהיו תקלות בטיול ( דווקא בטיול הזה הייתה תקלה ברכב ולקח כשעה לתקן) .

אל תקחו את חוסר ההצלחה ככישלון אלא כאל עוד אבן דרך בדרך.

כשאת אמיצה את גם מוכנה להיות פגיעה, אנושית.

גם עכשיו, כשאני כותבת אני שואלת את עצמי, מאיפה האומץ לפרסם את זה, וכל פעם לפני פרסום אני שואלת את עצמי את השאלה הזו, מפחדת מביקורת, מפחדת מהחשיפה, מפחדת ממה יגידו, אבל יודעת שאני נוגעת פה בנשים ויש הרבה שכותבות לי בפרטי.. אז מקווה שמיץ האומץ היה לכן טעים.

אשמח כרגיל שתכתבו לי כאן או בפרטי על אומץ שאזרתן.

שבת שלום.

רות

צירפתי תמונה אמיצה במיוחד..


760 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page