top of page

טיול בת מצווה - אמהות ובנות

עודכן: 1 בפבר׳ 2023


זמן איכות של אמא ובת בטיול בת מצווה

מתי בפעם האחרונה שמעת מהבת המתבגרת שלך מה היא אוהבת בך? כשהגענו לרגע הזה בטיול, הבנתי שהיה שווה את הכל.

לחדש ולהתחדש.. יש בזה משהו מרענן, מרגש ויחד עם זאת גם חששות, מהלא מוכר, מהחדש. המון הכנה  לקראת הדבר החדש.

כבר חצי שנה שאני מתכננת את החידוש הזה: טיול בת מצווה לאמהות ובנות בחו"ל. מבחינתי להוציא טיול בת מצווה  הוא סוג של חלום, וכמו לכל חלום יש גם פחדים שונים : הפחד לאכזב, הרי אמהות ובנות בחרו בי לטיול מיוחד שכזה האם הוא יהיה מהנה? האם יענה על הציפיות? .

לא אכחיש כי במהלך ההכנות שאלתי את עצמי, בעצם, למה? הרי טיולי הנשים כבר רצים ומוכרים, יש לך נרשמות ואפילו כבר אין מקום בטיולים ויכולת להוציא טיול נשים נוסף לאותו יעד הרגיל של בוקובינה, במקום להוציא טיול חדש, לאיזור אחר  ועם קהל יעד אחר.

עסקית זה נכון, אבל מאחר ומה שמניע אותי הוא גם יצירתיות, הגשמת חלומות, הרפתקנות, וידיעה כי ההתחלה אומנם קשה אבל אמונה ברעיון ובמשמעות של הטיול.

לכן, למרות שנרשמו רק ארבע אמהות וחמש מתבגרות לטיול בת מצווה ( אמא שהגיעה עם תאומות) החלטתי להוציא את הטיול לרומניה לאיזור טרנסילבניה- מעבר להרים. 

הקבוצה שלנו טיול אמא ובת מצוה

 במהלך השנתיים האחרונות ובכלל כשאני יוזמת משהו חדש, אני כל הזמן שואלת את עצמי את השאלה מה המשמעות של המיזם, כשיש לך משמעות עמוקה וסיבה, ברגעים קשים זה גורם לך להתמיד, להזכר וככה גם להמשיך הלאה למרות ועל אף  הקשיים של היום יום.

ואלו הסיבות שרציתי להוציא טיול אמהות ובנות:

 1. לחזק  את הקשר בין אמא ובת מתבגרת, באמצעות חויות משותפות, פינוקים, טיולים, שיחות. 

2.זמן משותף ואיכותי ללא דאגות לאמא ובת רק שתיהן יחד.

באמצעות טיול בנות ואמהות, הבת תכיר את אמא שלה גם מזוית אחרת, בטיול, משוחררת, דרך שיחות וסדנאות עם קלפים שיצרו שיח והקשבה אחרת. 

3.עבורי הטיול הביא לידי ביטוי  שלושה דברים אשר משתלבים יחד, שאני אוהבת והם חלק ממני. העובדה שכל חיי עבדתי עם ילדים בהפעלות לילדים, טיולים וכמה שיותר חויות , העובדה שאני לומדת במכון אדלר ואוטוטו הופכת למנחת קבוצות הורים וכמובן, אני אמא למתבגר בעצמי ומבינה את ההתמדודויות שלנו האמהות עם המתבגרים. 

 לטיול בת המצווה הצטרפה אלינו רעיה אלטמן צלמת ופוטותרפיסטית. לא אכחיש כי כשהצעתי לצרף צלמת זה היה כגימיק שיווקי ויחודי לטיול בת מצווה, נראה לי כי לעשות בוק בטבע היפיפה או בעיירות הצבעוניות יכול להיות מדהים ומזכרת מיוחדת בטיול בת מצווה. אבל מסתבר שנוכחותה של רעיה, נתנה משמעות עמוקה לטיול, הצילום חולל שינויים רגשיים והתנהגותיים. בהתחלה הופתעתי לגלות שרוב הבנות, בעיקר אלו שעברו את גיל בת המצווה, בכלל לא מעונינות להצטלם.  

 ביום הראשון לא הייתה היענות למצלמה, האמהות היו מאוכזבות אבל לא לחצנו.. לאט לאט, עם תחושת השחרור שנוצרה, הקבלה העצמית, השקט העוצמתי והעדינות של רעיה, הבנות נפתחו אלינו, למצלמה ונהנו לצלם ולהצטלם. 

ברשוב הבתים צבעוניים\

המסלול :

בחרתי הפעם את מרכז רומניה, איזור שהוא יותר מתוייר, יש בו טירות, עיירות יפיפיות עם בתים גדולים ומפוארים וצבעוניים שנבנו לפני כ1000 שנה על ידי אבירים גרמנים ולכן גם האופי של המבנים הוא גרמני טיפוסי - מרגיש כמו עיירות בשויץ , גרמניה. 

ברן

איזור טרנסילבניה ברומניה נבחר מאחר ויש בו הרבה אטרקציות לילדים, פארק חבלים, שמורת הדובים, טירת דרקולה וטירת פלש היפה, וכמובן הטרמה מתחם הספא המפואר בבוקרשט שהיה הדובדבן שבקצפת ביום האחרון. לכן הרגשתי כי הטיול הזה יתאים כטיול בת מצווה לאמהות ובנות בחו"ל.

אז למי שרוצה לארגן טיול עם הילדים לרומניה, הנה המסלול שאנחנו עשינו: 

יום ראשון לטיול :

נחיתה בשעות הצהריים בבוקרשט, ארוחת צהריים קלה, משחק היכרות עם חיות שבו כל אחת מציגה את עצמה ומשם נסיעה לכיון פויאנה ברשוב. קחו בחשבון שהוייז או גוגל מפות ברומניה, לא מדוייק.. תמיד קחו עוד שעה נסיעה..לכן, ממליצה עצירה בסינייה לראות את הטירה היפה, הגענו בשעה שש בערב, נעים, שקט מתיירים דבר שנתן לנו תחושה קסומה שהמקום הוא רק שלנו, אבל הטירה הייתה סגורה. כמו כן יש רכבל בסינייה שניתן להשקיף ממנו על הנוף עד בוקרשט. 

אנחנו  ערכנו טיול קצר בעיירה סינייה בין דוכני השווקים המקומים.

סינאייה

הגעה  לפואינה ברשוב. עיירת קיט כ 15 ק"מ מברשוב, מוקמת בירוק עד וביערות עבותים. 

יום שני לטיול:

נסיעה לברשוב, עליה ברכבל להר טמפה אשר עליו מתנוסס השלט המפורסם "ברשוב" שמזכיר את השלט של "הוליווד". לאור המלצות במטייל ירדנו את ההר ברגל, הליכה מעגלית בין העצים. אמנם הבנות כמתבגרות, קצת קיטרו על שההר לא נגמר..אבל אחר כך לראות את ההר הזה מרחוק ולדעת שאנחנו מכירות כל שעל בו, היה מרגש. ההבנה שיש שכר על המאמץ.

ארוחת צהריים במסעדה מעולה וגם זולה שיש בה הכל, גם הילדות וגם האמהות נהנו, בברשוב במסעדה מומלצת ממש בכיכר הראשית :vlahia restaurant &lounge ( מימין לkfc) משם ישבנו בבית קפה עם קונדיטוריה מעולה.. אי אפשר להעביר את הטעם אבל אפשר לצלם את המראה..

קינוח על הכביש הראשי יש מעדנייה

 בשעות הצהריים הלכנו לבלות בספא המפנק של המלון.

יום שלישי לטיול :

אי אפשר להיות ברומניה מבלי לדבר על דרקולה.. הסיפור הידוע אמנם נכתב על ידי סופר בריטי, אבל ההשראה טרנסילבניה - שפירושו מעבר להרים, מקום ההתרחשות  וגם השם של דרקולה מקורם ברומניה ( דרקול היה קרוב משפחה של ולד צפש שליט רומני שהיה ידוע בשיטתו "לשפד" את מתנגדיו), נסענו לטירת דרקולה בברן, לא נכנסו לטירה אבל ממליצה מאוד להכנס  למעין הדמייה חיה של טירת דרקולה, הילדות נהנו בחושך וחוו פחד מהו.

ארוחת צהריים אכלנו במתחם הcinimax גלריית ברן. 

בזמן ארוחת הצהריים עברנו בסבב מה אנחנו אוהבות בילדות שלנו שמיוחד רק להן ומה הילדות שלנו אוהבות בנו..היה כל כך מרגש לראות עד כמה כל אחת ואחת צמאה לשמוע מה בתה ומה אמא שלה אומרת עליה, ואפילו היו כמה אמהות שהופתעו לשמוע דברים מקסימים מבנותיהן. 

 ביקרנו בשמורת הדובים בזרנשטי. לדעתי זהו ביקור חובה והיה לי חשוב לקחת את הבנות לשמורה זו. לא מדובר על גן חיות, אלא בשמורת הצלה לדובים שעברו התעללות ברומניה, דובים שהובאו מהקרקס או ממסעדות ואפילו מנזרים, שהיו כלואים בכלובים קטנים, דובים שעל מנת לשעשע את בני האדם הוחזקו בתנאים נוראים. למדנו חמלה מהי, למדנו על הצלת בעלי חיים, למדנו על מישהי שגרמה לכל זה לקרות בזכות הבטחתה לדובים שהיא תציל אותם. 

שימו לב כי השמורה הזו פתוחה למבקרים מתשע בבוקר והביקור האחרון מסתיים בשעה 11:10 - כל הסיורים עם תרגום לאנגלית ברורה, יש כ100 דובים בשמורה היפה.  בסופי שבוע המחיר יקר יותר ובימי שני השמורה סגורה. לכניסה לאתר לחצו.

אמא דובה ובתה..

קרוב לברן,  קיים מבצר רשנוב, מומלץ מאוד להכנס למבצר היפיפיה, שנשמר היטב ובו חנויות של תוצרת מקומית. מאחר וירד גשם רוב החנויות היו סגורות אבל נהנו לעשות בוק לכל אחת מהבנות במבנים היפים. העליה למבצר עם רכבת- טרקטור ויש בצמוד גם את פארק הדינוזארים דינו אשר מתאים לילדים בגילאים צעירים יותר.

בוק צילומים במבצר רשנוב

 יום רביעי לטיול

כפי שניתן לראות בתמונות, היום הראשון היה קייצי , אבל הימים הלכו והתעננו ולא היה נראה כי השמש תצא.. מה נעשה? תכננו פארק חבלים.. האם נצא לפארק החבלים?או שנוותר? 

 כמובן שלא ויתרנו, ואפילו מעז יצא מתוק, הפארק היה ריק מאנשים, כולו לרשותנו. לחצו כאן לפרטי הפארק. ממליצה להשקיע 8 לי ( שמונה ש"ח)  ולרכוש כפפות לידיים. 

משם, בעקבות גשם מטורף שתקף אותנו בדיוק כשיצאנו מהפארק, נסענו לשופינג וארוחת צהריים בקניון כורסי שבברשוב.

יום חמישי לטיול :

לקחנו את הבוקר ברגוע, בכל זאת יש מתבגרות שרוצות לישון עד מאוחר ואמהות שהתעייפו מכל הספא ומאוד מעייף לא לקפל כביסות במשך שבוע ימים...נסענו חזרה לכיוון בוקרשט כשעשינו עצירה בטרי בראזי, איזור יפיפה עם נוף עוצר נשימה. 

 הגענו לבוקרשט וקבלנו הדרכה פרטית וצמודה של נמרוד אלמגור - האיש והאגדה בכל מה שקשור לרומניה.

יום שישי לטיול :

חוזרות תכף הבייתה, נרקמו חברויות, בדיחות של הטיול והווי קבוצתי, אבל אי אפשר בלי שופינג וכמובן להגיע למתחם הספא הגדול ביותר באירופה הטירמי - לא לפספס ולא להסס !! המתחם מורכב משלושה מתחמים : הגלקסי שהוא מגלשות וחויות לילדים, מתחם הפאלם : גן עדן למבוגרים ומתחם המסאג'ים האילוסויים, היינו שם שלוש שעות ואפשר בכיף לבלות שם יום שלם. צריך לזכור ולא להתחכם :  להגיע עם בגד ים, מגבת וכפכפים בתיק, אחרת לא יתנו לכם להכנס. הכל מסודר ונקי.. פשוט גן עדן אמיתי. אנחנו הרמנו לחיים לרחלי שחגגה יום הולדת ישבנו בבר במים עם קוקטייל והבנות היו במתחם המגלשות ( הכניסה למתחם הפאלם רק מגיל 16 ומעלה)  

האמהות מתפנקות - זמן איכות לבד

 חזרתי כל כך מרוצה ושלמה מהטיול הזה, ההבנה שליצור משהו חדש הוא אומנם מלא בחששות אבל טוב ליצור, להיות במקומות חדשים ובייחוד, לתת משמעות לאמהות ולבנות ולראות את הקשר שמתהווה ויוצר רבדים חדשים בזכות זמן האיכות הזה.

ההבנה כי אנחנו האמהות בעצמנו ילדות, ומביאות איתנו לאמהות שלנו את החלומות שלנו כילדות עם האמהות שלנו. ההבנה כי הילדה שלי היא לא שלי, אני אמא שלה אבל יש לה דעות משלה, רצונות משלה והחלטות משלה. 

והמסקנה שחוזרת על עצמה בכל טיול וטיול " הביקוש לאהבה לא מסתיים אף פעם".

זה היה טיול בת המצווה לאמהות ובנות הראשון שהוצאתי והוא בדיוק כמו שחלמתי, ואפילו יותר.

בשנה הקרובה יצאו טיולים נוספים במתכונת הזו. הטיולים יהיו מתאימים גם לבנים וגם לבנות, אז תעקבו אם זה מעניין אתכם והרשמו לעדכונים.  

הטיול הבא לאמהות ובנות בני מצווה 2023 .11-15 ביולי


 

6,892 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page