top of page

25 שעות ביממה, אתגרים, או איך יצא לי פוסט על טיפים להרזיה?!


כבר הרבה זמן שלא כתבתי, בתחילת השנה כשהתחלתי את הבלוג לקחתי על עצמי החלטה לכתוב לפחות פעם

בחודש, האמת שעמדתי בזה ומאוד נהנתי ופתאום בחודש וחצי האחרון לא כתבתי.. אני יכולה לתרץ את זה במליון תירוצים - זמן זה אחד התירוצים שאנחנו תמיד משתמשים בו כשאנחנו לא עושים משהו.. כשיהיה לי זמן, אין לי זמן.

האמת שזה התירוץ שאני הכי שונאת כי לכולנו יש את אותו הזמן 24 שעות ואם נבין שזה בכלל לא קשור לזמן אלא לרצון ולהתמדה.

מועדון חמש בבוקר - מי מצטרפת ?

בחודש האחרון בעקבות ספרו המעולה של רובין שארמה "חוכמת המצויינות" התחלתי להצטרף למועדון חמש בבוקר

אני קמה כבר במשך חודש כל יום ללא יוצא מן הכלל ( כן גם בשבת..) בחמש בבוקר , לא בשביל לקפל כביסה או לסדר את הבית או לענות על מיילים,, ממש לא, זו ה"שעה הקדושה", השעה שבה אני יוצרת, מתמלאת ומקבלת אנרגיה.

זו שעה שמחולקת לשלושה חלקים: החלק הראשון הוא התעמלות של 20 דקות- אף פעם אין לי זמן לכפיפות בטן ולתרגילי זרועות וזה בדיוק הזמן ( ומדהים לראות איך הגוף מתעורר בעקבות ההתעמלות הזו על הבוקר)

עשרים דקות אח"כ הן כתיבה ביומן אישי, לסדר את המחשבות,לארגן את היום החדש, מטרות ליום החדש, תוכניות.. ברגע שהכל כתוב בדף.. כבר הראש רגוע יותר.

עשרים דקות אחרונות מוקדשות לזמן קריאה של משהו שמעורר בי השראה, מחשבה להמשך היום.

מאז שאני קמה כל בוקר בחמש בבוקר החיים שלי נראים אחרת.. קודם כל אני מקבלת זמן איכות עם עצמי, גיליתי כמה זה חשוב השקט הזה עם המחשבות שלי, לשבת במרפסת, קריר, שקט ושומעים רק את ציוץ הציפורים - מתי בכלל ולמי יש זמן לשמוע ציוץ ציפורים ?! לראות את הבוקר שעולה ולשתות את הקפה בשקט .

קפה במרפסת ברומניה.. לא כל בוקר זה קורה

כשהילדים מתעוררים הבוקר נראה אחרת כי אני האמא שמנהלת את האוירה פה בבית, יוצרת משהו אחר ואנרגיה של התחדשות לבוקר ויום חדש.

הידיעה שאני מצליחה, שהצבתי לעצמי אתגר, משהו שאני לא "חייבת לעשות", שהכי בקלות אפשר עוד שעה וחצי להתכרבל במיטה , אבל החלטתי, בחרתי- ובזה החשיבות והעוצמה של כל מועדון חמש בבוקר - הבחירה שלך, ההתנהלות שלך ההחלטות שלך - הן שלך ובאחריותך!! התחושה שאני מצליחה לנהל את עצמי ולא השעון . הידיעה שאני מצליחה על אף קושי פיסי להקים את עצמי והסיפוק של עוד יום שהצלחתי.

אני חושבת שזה גם הסוד לכל ההצלחות - לא, לא לקום בחמש בבוקר, אלא להחליט, לקחת אחריות על הבחירות- לדעת שאתה זה שקובע לעצמך והכי חשוב להתמיד!!

בחודש האחרון גיליתי את חשיבות ההתמדה- לכל הצלחה צריך מעט כישרון אבל הרבה התמדה - ככה אומרים לא?!

אז איך נתמיד??

1. לבחור לקחת אתגר, משהו שחשוב לך ושאת רוצה, שאת יודעת שהוא קשה אבל יחד עם זאת את מבינה את החשיבות שלו עבורך, אם הוא יתמלא.. נו, מה כל כך קשה.. להוריד במשקל.. ברור.. הרי כולנו רוצות ומייחלות להוריד כמה קילוגרים, ועדיין זה קשה, אז בואו נקח את זה כדוגמא לאתגר.

אבל אני הייתי מגדירה את המטרה אחרת כדי להתמיד בה - למה בעצם חשוב לי להוריד במשקל - קודם כל זאת העובדה שאם אצליח, הצלחתי באתגר - כן אני יודעת שאני לוקחת על עצמי משהו קשה, אבל אני מאמינה בעצמי, יודעת שזה תלוי רק בי ( ותפסיקו עם קשקוש הגנים- זה גם דרך להסיר אחריות מעצמכן.. ) והאחריות היא שלי בלבד.

חשוב גם להגדיר מראש לעצמך את חשיבות הדבר מאין זה נובע, מה הרצון להוריד במשקל, כדי שתהיה מוטיבציה.

2. להחליט מה הפעולות שאני עושה עבור האתגר : למשל אני יודעת מה סדר השעה שלי כשאני קמה בחמש, בדיוק מה קורה כל 20 דקות. אז אם החלטת להוריד במשקל : עשה ואל תעשה - למשל, אם אני מורידה גלוטיין וסוכר, אם אני מכניסה ספורט לחיי, אם אני מורידה מטוגן וכו'...

3. להבין שזה בידיי!!! אין תירוצים !!! זאת האחריות שלי, ולא משנה שיש חג/ יום הולדת/ חתונה!!! אני הקובעת פה!!

אני קמה בחמש בבוקר, גם כשיום לפני היה יום העצמאות והלכתי לישון בשלוש בלילה.

אני הולכת לישון יותר מוקדם ערב קודם כדי לא לצבור עייפות.

4. כשאני לוקחת אתגר, אני מתחייבת עליו בפני ציבור מסויים, כי ברגע שאמרתי משהו והתחייבתי בפני אנשים, יש את המילה שלי, לכן כשלקחתי את אתגר חמש בבוקר, סיפרתי זאת לחברותיי בקבוצת המלכות של רות - הנשים שיצאו איתי לטיולים, כדי שאהיה מחוייבת לרעיון עוד יותר, כדאי ומומלץ בפני אנשים אופטמיים שיעודדו אותך ויאמינו - בכלל כדאי להיות בחברה של אנשים כאלו.

4. ברגע שלקחתי את ההחלטה, אין דרך אחורה למשך 60 יום!! ככה מקבעים הרגלים, ככה הדברים הופכים לשיגרה. המילה להתמיד מגיעה מהשורש תמיד !! כל הזמן לעשות את האתגר.

כלומר, החלטת - את ראש בקיר !! החלטת שאת לא אוכלת חטיפים - את לא אוכלת חטיפים, לא טועמת, לא מתרצת תירוצים שרק ביס, או רק היום, או היום היה לי יום קשה ולכן היום מותר -לא!!!! פשוט דוך למטרה!!! מגשימה את האתגר. אני קמה מהמיטה כל בוקר בחמש בזינוק ( שמתי את השעון המעורר רחוק ממני כדי שאזנק לכבות אותו) ולא מרשה לעצמי לחשוב אם כן , או לא.. פשוט עושה את זה כמו רובוט כי לקחתי על עצמי את האתגר, את האחריות.

לא שואלת את עצמי , בא לי או לא בא.. היום כן או לא, פשוט כן!!! ברגע שאני שואלת את השאלות, המוח שלנו החכם והתת מודע, יצליחו להערים עלינו, ולתת לנו את הסיבות למה לא... לכן החלטתי - אני עומדת באתגר!!

5. לא מרחמת על עצמך!!! אלא מפרגנת לעצמך !!!! לעשות לעצמך ריטואל יומי של פרגון עצמי, כן כן, סוף כל יום להסתכל על עצמך במראה, לחייך ולומר לעצמך , שיחקתי אותה, עוד יום שעמדתי באתגר.. ברגעים הקשים , תזכרי את הרגע הזה, שסוף היום יגיע וכמה תרגישי טוב שעמדת באתגר...

בעקבות אתגר חמש בבוקר, אני כבר במשך חודש רצה בין חמש לשש פעמים ביום ובנוסף גם שותה כל בוקר שייק ירקות שאני מכינה לי - כן זה לא הכי טעים.. אבל זה אתגר.. כל יום להכין אותו, ושוב עם אותם סעיפים מלמעלה, כי החלטתי לקחת על עצמי אתגר נוסף.. וזה בהחלט אפשרי, אני לא נהנית מהצעד הראשון של הריצה.. לא , זה כל יום מתיש.. אבל הידיעה שהחלטתי ושאני עושה זאת מבלי לחשוב פעמיים, ואחרי המקלחת יש לי את הטקס של הפרגון העצמי שהצלחתי - שווה את הכל.

ולמה אני מספרת לכן את כל זה ? כי הבנתי כמה זה עמוק ומרגיש נהדר לדעת שאת היא זו ש"מושכת בחוטים" של חייך, זה משנה את כל התמונה של הראייה של החיים, וזה סוד קטן אבל סוד גדול.

כל זה לא אני המצאתי, זה עוד מימי התורה שלנו, תורת ישראל, אשר ניתנה לבני ישראל רק בגלל שהם אמרו "נעשה ונשמע" - כמה חשובה העשיה, כדי להגיע ולהשיג אתגרים אנחנו צריכים לפעול, לעשות, רק דרך העשיה נשמע.. אז יגיע ההדהוד!!

אז מה אתן אומרות ? אשמח מאוד שתרשמו לי בפרטי את האתגרים שאתן לוקחות על עצמכן, להתחייב בפני מישהו זה חשוב מאוד במיוחד משיהו חיובי ואופטימי שמאמין שהבחירות בידנו. אשמח לשמוע אתגרים ולעזור לכן לעמוד בהן , מבטיחה שזו הרגשה נהדרת.


696 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page