top of page

הטיול כמסע לחיים

עודכן: 4 בספט׳ 2022

הרבה שואלים אותי איך אני לא מתעייפת להיות כל הזמן בנסיעות. במיוחד עכשיו, חודש אוגוסט שחיכיתי לחופשה אחרי ארבעה טיולים ברצף בחודשיים והנה טיול לשבועים עם המשפחה.

האמת, חשבתי בהתחלה שיצר ההרפתקנות שבי היא התשובה אבל בעקבות מה שקרה לנו בטיסה לטורינו, הבנתי שמדובר במשהו אחר.

טסנו לפני שלושה ימים לטורינו, טיסת לילה שהייתה אמורה לנחות בשעה 12:00 בלילה.

לקראת השעה 12:00 אנחנו מרגישים שהמטוס לא נוחת.. אחרי כעשרים דקות טיסה ועיכוב לא ברור, הקברניט אומר לנוסעים, לאור העובדה שיש סופות ברקים באיזור טורינו אנחנו מתעכבים באויר וממתינים לקבלת החלטה איפה לנחות. במקרים כאלו כשאת באויר, לא יכולה לעשות דבר בנוגע לנחיתה ולפחות מקווה שאכן זו הסיבה ולא איזו חטיפת מטוס, הדבר היחיד שעשיתי, לשבת עם ילדיי לעצום עיניים ולשיר בשקט שיר תפילה ״ יש לך כנפי רוח ״ שיר שמרגיע אותי ונותן לי תחושת תפילה.

לאחר כחצי שעה הוחלט על נחיתה במילאנו ( כשעתיים נסיעה מטורינו ועוד באמצע הלילה).

כמובן שהדברים לא התאימו לאף אחד, ובכל זאת, בסופו של דבר צריך לזכור שמדובר כאן בטובתנו ובבטיחות שלנו.

כשירדנו מהמטוס, לא יודעים מה יהיה עכשיו, בשעה 1:00 בלילה, אמרתי לעצמי : זה המצב, צריך עכשיו להיות כאן רגועה בשביל הילדים, בשביל עצמך ולפעול נכון.

למזלנו המזוודות הגיעו ישר, כשיצאנו משדה התעופה וראינו שאין אוטובוסים באופק כפי שהבטיחה חברת התעופה, הבנו שיש כמה אופציות :

לחכות לאוטובוסים, לקחת מלון במילנו, לקחת מונית פרטית לטורינו ולהגיע למלון שהזמנו מראש.

החלטנו שאנחנו מנסים לתפוס מונית פרטית לשישה אנשים, בתקווה שנמצא נהג שיהיה מוכן לקחת אותנו באמצע הלילה לנסיעה כזו ארוכה.

ומצאנו!!

אז אומנם הנסיעה עלתה לנו כמו כרטיס טיסה נוסף, אבל מבחינתנו בטיול, יש בלתמים שכדי שיהיה נוח ונעים להמשך הטיול, הם יכולים גם לגבות מחיר ( וכל עוד זה מחיר כספי, זה אפשרי) . זה משהו שהשתנה בגישה שלי, מבחינת תודעת שפע. כסף יכול לקנות נוחות ולהפוך את החיים ליותר קלים וזה שווה את זה, אין לזה מחיר.

בסופו של דבר כל ההתנסות הזו, לימדה אותי הרבה דברים:

1 גם כשיש דברים לא צפויים ושלא תלויים בי, השאלה איפה בסיטואציה יש לי אפשרות לבחור, כי תמיד אפשר לבחור - איך להגיב, לבחון אפשרויות כי תמיד יש מעבר לאפשרות אחת.

2.שאלתי את שיר עוד כשהיינו בשדה התעופה אם היא יכולה לראות משהו טוב בסיטואציה והיא אמרה:כן , נחתנו בשלום וכולנו יחד. והבנתי בזכות ילדתי על פרופורציות.

3.דווקא הדברים הלא צפויים יכולים להפוך לחויות מעצימות, הכל עניין של השקפה. הנסיעה במונית, צחקנו, הודינו על מזלנו הטוב ועל התושיה שהייתה לנו וכמה חשוב לעבור דברים יחד כמשפחה, לראות בכל סיטואציה את היש.

אז זו הסיבה שאני בוחרת לטייל בעולם, דרך החויות האלה, גם הלא קלות, אנחנו לומדים איך כדאי להתבונן על החיים הלכה למעשה.