top of page

איך הופכים חלומות למציאות?


אז איך מגשימים חלומות ? שאלת השאלות!!

למה יש כאלו שחולמים ומגשימים, ולמה יש כאלו שרק חולמים והחלום נשאר בגדר חלום, פנטזיה, רעיון בלבד, ולמה יש כאלו שבכלל לא חולמים ?

השאלה הזו עלתה דווקא עכשיו כי מתחילה שנה קלנדרית חדשה, שנה לחשבון נפש, וזמן לתכנונים.

בשנה האחרונה הצלחתי להגשים הרבה חלומות שלי. חלומות שעדיין אני לא מאמינה שהתגשמו :

הקמתי עסק לטיולי נשים בחול והוצאתי 8 טיולי נשים לרומניה, שני טיולים בארץ, פורסמה כתבה של שלושה עמודים במגזין הידוע "לאישה" עלי ועל מסעות הנשיים שלי.

אני לא חושבת שזה מזל, אני יודעת שזה לא מזל, עבדתי רבות והתמדתי כל יום לעבר הפיכת החלום למציאות. ניסיתי לחשוב מה המרכיבים, מה המתכון להפיכת חלום למציאות :

הבנה פנימית והקשבה לצרכים שלך:

למה בעצם חשוב לך להגשים את החלום הזה. ממקום של השפעה, ערכים, של מי שאת ואיך תרגישי שייכת יותר לחברה/ לקהילה. על פי התאוריה של אדלר, האדם כל הזמן פועל ומונע בצורך שלו להיות שייך. הוא מרגיש שייכות כשהוא אהוב, נחוץ ויכול - איך בעזרת הגשמת החלום הזה יתקיימו שלושת המרכיבים של תחושת השייכות. אני מרגישה כשאני מגשימה את החלום ומוציאה נשים איתי למסע, אני אהובה על ידי הנשים, מייצרת עבורן מרחב לחופש, להתפתחות, להתנתקות.

דמיון מפותח :

כל המצאה, כל דבר מתחיל מדמיון: מדינה ליהודים, השפה העברית, מטוס ואפילו, מיקי מאוס.

כדי שהדברים יתפתחו צריך לראות את הדבר בעיני רוחך. ממש כאילו זה כבר קיים.

בהקשר המדעי, אומרים שהמוח לא מבדיל בין מציאות לדמיון, כך שהכל באמת אפשרי, רק צריך לחשוב על זה.

בהקשר הרוחני, אין ביקום זמנים, עבר הווה עתיד, לכן אם אתה מדמיין משהו, שעדיין לא קרה, אתה מאפשר לדבר לקרות במרחב הייקומי, כאילו הדבר כבר קיים איפה שהוא.

אז דמיינו ודעו שהכל אפשרי - זה רק תלוי בכם.

במסע הראשון שהוצאתי, ממש דמיינתי את הבנות יחד, בשדה התעופה, במלון על האגם, כשבחרתי את המלון מהמבחר והתמונות שהיו, ממש דמיינתי שאני כבר שם, כאילו שאני נזכרת במשהו שכבר היה בעבר.

אמונה :

אמונה ביכולת להגשים, אמונה כי החלום הזה נועד עבורכם ואתם יכולים לעשות זאת. ידיעה שאתם ייחודים ואפילו שיש מלא רעיונות כמו שלכם ( הוצאת מסעות נשיים- יש מקום גם למסע שלך, כי את מביאה משהו שהוא את) אז לעוף על עצמך - לא ממקום של שחצנות אלא ממקום של "אני ראויה", אני יכולה להגשים את זה ומעבר לזה, אני חייבת להגשים את זה כי זה יענה על הערכים שלי ויעשה משהו טוב פה .

הייחודית שלי היא בכך שאני מביאה את שמחת החיים שבי שסחופת, יחד עם תוכן ורוח שאני אוהבת מאוד.

ערכים :

ברגע שיש לך רעיון, חלום להגשמה, את צריכה להבין מהם הערכים שיתממשו כאשר שתגשימי את החלום. איך בעזרת החלום את תרגישי שאת יוצרת משמעות לחייך, ושאת משפיעה, גם עלייך וגם על אחרים. מה מניע אותך להגשים את החלום, כסף זה ממש לא ערך, זה תוצר של הגשמת החלום. אבל ערכים כגון : חברות, צדק, קהילתיות, בריאות ועוד.

אני מתרגשת לראות איך נרקמת קהילה נשית תומכת ולא וירטואלית בזכות המסעות, איך נשים פתאום מסתכלות באופנים שונים על החיים, מתחילות להעז בזכות המסע.

חברות שנרקמת בזכות ההיכרות במסע

התמדה ועשיה :

כל יום יש לעשות משהו פעיל ואקטיבי למען החלום, כדי להגשים אותו, יש לפעול, לדבר עם אנשים, לנוע לעבר החלום. יש לפרוט את הפעולות לפעולות קטנות וכל שבוע להתקדם בביצוע המטלות הקטנות.

הפעולות הקטנות הן בדרך כלל לא כאלו נוצצות כמו החלום הגדול, יש גם דברים לא נוחים, גם דברים שאנחנו לא רגילים או אפילו לא אוהבים לעשות, לא הכל זוהר, למשל : ליצור תשתית של גביית כספים, טבלאות, הכנסת פרטי הדרכון של המשתתפות, טפסולוגיה, שיחות עם לקוחות, שיווק ופרסום ועוד.

כשפניתי לעורכת העיתון לאישה בבקשה לצרף כתבת למסע שלי ולכתוב כתבה, מאוד חששתי, חשבתי שאני מגזימה, חושבת את עצמי, שאולי המסע לא יהיה מוצלח אז מה אני צריכה כתבת איתי, שאולי הכתבת לא תהיה מפרגנת, ועוד ועוד.

הכתבה על המסע נשי לרומניה בעיתון לאישה

להיות פתוחה, גמישה וקשובה

להיות קשובה להתפתחויות בעלילה ולדרכים שלא חשבת עליהם בדרך לחלום : כשהגיתי את רעיונות המסעות, חשבתי על המסלול ועל התוכנית, אבל בכל מסע משהו מתווסף ומשתנה בהתאם להקשבה שלי לעצמי ולבנות שיוצאות למסע. יומן מסע, מופע פולקולור רומני, ביקור אצל אורגת שטיחים, כל זה התפתח בעקבות כל מסע ומסע.

במסע הראשון חשבתי על מלון אחר שכבר הייתי בו עם בני משפחתי, המלון הזה היה תפוס בתאריכים שרציתי, מתוך פתיחות, זרימה עם הדברים, הגעתי אל הוילה, שעד היום יש לי תחושה שהיא נבנתה במיוחד עבור המסעות שלי.

הופעת פולקלור רומני במסע

הוילה שבה אנחנו לנות במסע ברומניה

לעשות ולהתקדם בלי לחשוב יותר מדי, לפעמים, מרוב שחושבים איך ומה יהיה, לא זזים (הסיפור של רבי נחמן על מרבה הרגליים).

להרים את הראש :

לפעמים מרוב שאנחנו מרוכזים במטרה של הגשמת החלום ובטוחים שיש רק דרך אחת, אנחנו שוכחים להביט סביבנו. אני מאמינה שכשאנחנו ממוקדים בחלום שלנו, בשליחות שלנו פה בעולם, היקום נרתם לעזרתנו ושולח לנו אנשים טובים באמצע הדרך וכל מיני סימנים : כשחשבתי על רעיון הוצאת טיול עם המשאית, הסתבר לי רק בדיעבד, שהמשאית הזו חונה באופן קבוע בכפר שלי - עבורי זה היה סימן שאני צריכה להוציא מסע עם המשאית.

האומץ להיות בלתי מושלם:

לדעת שבתחילת הדרך, בהגשמת החלום זה יכול להיות לא בדיוק כמו שרצית, יהיו דברים לשיפור. אני מאמינה שאם מחכים עד שהחלום יהיה מושלם, הוא לעולם לא יצא לפועל, אלא ישאר בגדר הרעיון.

לקפוץ, הרשת כבר תפתח.

להכיר בפחדים:

לא להלחם בהם אלא להניח להם בצד ולנסות לפרק אותם לגורמים או ללמוד מהם. לפני כל מסע אני נרגשת, ויחד עם זאת גם חוששת מהכל. אבל בסופו של דבר עושה את זה ומגשימה.

אופטימיות :

להאמין בטוב, להאמין שכל מה שקורה מקדם אותך לעבר המטרה. גם אם נראה שאתה תקוע, שיש קשיים, אלא קשיים שמהם תלמד, או שאולי יש מקום למחשבה ודרך אחרת.

הכל אפשרי , להאמין שהחלום שלך הוא אפשרי ולכן גם אם אתה עוד לא רואה איך זה בא לידי ביטוי, לא לוותר, סימן שלא עשית עוד את הכל, הרי כבר ראית את זה קורה/ קרה בדמיון, אז זה יכול לקרות!!

אשמח לשמוע מה מהמתכון שלי התחבר למתכון שלכם בהגשמת החלומות.

ובכלל אני אוהבת לשמוע חלומות, אז אשמח לשמוע מהו החלום שלכם?

1,715 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page